Uddannelse 05. june

Et dygtigere Danmark

For at få et dygtigere Danmark har vi brug for uddannelse, uddannelse og uddannelse. Flere med en faglig erhvervsuddannelse, flere med bachelor, flere med kandidat, flere med PhD og væsentligst færre, der ender uden uddannelse. Uddannelserne og specielt indholdet skal udvikles år for år så nye generationer bliver dygtigere og klogere end de foregående. Dette gøres bl.a. ved at have gode og stærke forskningsmiljøer tilknyttet Bachelor og Kandidatuddannelserne og tæt dialog og samarbejde mellem erhvervsuddannelserne og erhvervslivet.

Et dygtigere Danmark vil give udvikling og vækst. Vor viden, og vores evne til at formidle den og omsætte den til praktisk anvendelse er vores vigtigste råstof. Et velfungerende velfærdssystem med små sociale og økonomiske forskelle og fri adgang til uddannelse danner de perfekte rammer for at udnytte dette råstof.